Företagare marknadsförde Gotland för en tysk publik

Tio företrädare för gotländska företag inom turistnäringen for till Lübeck för att marknadsföra Gotland. Sustainable Speis, Destination Gotland, Gotlands Besöksnäring med projektet Exportmoget Gotland 2024, Slite Strandby, Medeltidsveckan, Gotlandsresor/Scandic Hotel, Gotland Out, och Life Outdoor/Hansa Event inledde sin resa i Lübecks rådhus.
Lübecks borgmästare Jan Lindenau gav där en guidad tur och berättade om banden mellan Hansestäderna Lübeck och Visby. Han gav även bild av hur Lübeck arbetar med turismen i stan. Bland annat hur de arbetar med medborgarengagemang.
Inspirerande och tankeväckande med bra lärdomar, tyckte samtliga.

Därefter samlades gotlandsdelegationen på Lübeck Airport för att inför ett drygt 60-tal personer från den tyska turistindustrin samt journalister berätta om Gotlands finaste sidor.
Inger Harlevi presenterade ett uppskattat bildspel, vi visade därefter upp Gotland i två montrar som vi byggt upp. Bra tryck och stort intresse.
På plats var även en representant från Jersey för att promota sin ö samt ytterligare två researrangörer.
Med risk för att vara partisk, men utifrån reaktionerna att döma: Gotland gjorde störst avtryck!

Lübeck Airport arrangerade träffen, Lübeck Air kommer under augusti köra direkttrafik till Visby.

Från vänster: Adam Jacobsson, Destination Gotland, Christopher Sandberg, Medeltidsveckan, Olle Andersson, Hansa Event/Life Outdoor, Inger Harlevi, Destination Gotland, Jonas Hamstedt, Visby Gustavsvik/Scandic Hotel, Jan Lindenau, borgmästare Lübeck, Fredrik Broman, Gotlands Besöksnäring, Erik Öhrn, Sustainable Speis, Göran Hellgren, Gotland Out. Saknas på bilden, Jonas och Maria Henning, Slite Strandby.

Dela

Är du intresserad av ett medlemskap i Gotlands Förenade Besöksnäring?

Medlemsavgiften i föreningen är 500 kr. Som medlem betalar du också en serviceavgift till själva bolaget där verksamheten finns.

Medlemsansökan